Warunki gwarancji, rękojmia za wady fizyczne i prawne oraz serwis jako kryteria wyboru oferty
Warunki gwarancji:
Kryterium
|
Gwarancja
jakości
|
Podkryterium
|
Okres gwarancji – można przyznawać dodatkowe punkty
za wydłużenie terminu gwarancji wobec wskazanego w OPZ minimum w odniesieniu
do poszczególnych elementów zrealizowanego zamówienia np. dla robót
budowlanych czy samochodu
|
Przeglądy gwarancyjne
|
|
Jednorazowa naprawa gwarancyjna, a następnie
dostarczenie rzeczy nowej, wolnej od wad
|
|
Katalog uprawnień przysługujących kupującemu w razie wykrycia wady
|
|
Objęcie gwarancją także wad wynikających z przyczyn
zewnętrznych,
|
|
Odbiór rzeczy będącej przedmiotem gwarancji przez sprzedającego w
miejscu wyznaczonym przez kupującego
|
Rękojmia za wady:
Skoro „profesjonalne podmioty”
będące stronami umowy, mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłączyć,
ograniczyć lub rozszerzyć, nic nie stoi na przeszkodzie by rozszerzenie
odpowiedzialności z tytułu rękojmi stanowiło jedno z kryterium w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego.
Kryterium
|
Rękojmia
|
Podkryterium
|
przedłużeniu czasu trwania odpowiedzialności
sprzedawcy ponad termin ustawowy
|
objęcie odpowiedzialnością wad powstałych po wydaniu rzeczy kupującemu
|
|
wyłączenie przysługującego sprzedawcy uprawnienia do
niezwłocznej wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad albo do niezwłocznego
usunięcia wady, tak aby odstąpienie od umowy lub oświadczenie o obniżeniu
ceny były możliwe zawsze
|
|
zobowiązanie sprzedającego do odebrania i demontażu rzeczy wadliwej na
własny koszt i na własne niebezpieczeństwo
|
Czyli tak: Czytamy sobie co nam
ustawodawca gwarantuje w KC (art. 556 i nast.) i stosownie dostosowujemy brzmienie tych przepisów, w ten sposób ażeby punktowane były korzystne dla Zamawiającego
rozwiązania i tym samym został zwiększony zakres ochrony przysługującej z
tytułu rękojmi.
Pojęcie gwarancji jakości i rękojmi za wady - czytaj tutaj
Warunki serwisu:
Jeżeli dodamy jeszcze kryterium
dotyczące serwisu, to można śmiało stwierdzić, że w sposób zadowalający
zabezpieczyliśmy nasze interesyJ
Kryterium
|
Serwis
|
Podkryterium
|
Czas na usunięcie wady/usterki
|
Czas reakcji serwisu – czas podjęcia czynności serwisowych
|
|
Możliwość zapewnienia urządzeń zastępczych na czas
naprawy gwarancyjnej
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz