Kryteria oceny ofert a zakup samochodów osobowych kategorii M i N

Przykład kryteriów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na pojazd samochodowy kategorii M i N:

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający powinien kierować się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób ocenić spełnienie kryteriów:

Lp.
Opis kryterium oceny
Znaczenie (%)
1.
Cena
x%
2.
Zużycie energii
y%
3.
Emisja dwutlenku węgla
z%
4.
Emisja pozostałych zanieczyszczeń
w%

Razem
100%

Oferty powinny być oceniane metodą punktową w skali 100 punktowej. Oferty powinny być oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie poszczególnych kryteriów.

Cena:
Cena powinna być oceniana metodą punktową wg wzoru:

Cena najkorzystniejsza ze wszystkich ofert  x 100pkt  x Znaczenie kryterium x%
---------------------------------
Cena oferty badanej
Zużycie energii:
Zużycie energii powinno być oceniane metodą punktową wg wzoru:

Najniższa wielkość zużycia energii przez pojazd spośród ofert badanych x 100pkt  x Znaczenie kryterium y%
----------------------------------------
Wielkość zużycia energii przez pojazd w ofercie badanej

wielkość zużycia energii przez pojazd obliczona zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych, zgodnie ze wzorem:
wielkość użycia energii przez pojazd w litrach na kilometr (l/km) x 32 MJ/l  (wartość energetyczna paliwa wg, wskazanego wyżej rozporządzenia).

WARTOŚCI ENERGETYCZNE PALIW SILNIKOWYCH

Paliwo
Wartość
energetyczna*
Olej napędowy
36 MJ/l
Benzyna
32 MJ/l
Gaz ziemny lub biogaz
33-38 MJ/Nm3
Skroplony gaz (LPG)
24 MJ/l
Etanol
21 MJ/l
Biodiesel - estry metylowe kwasów tłuszczowych
33 MJ/l
Paliwo emulsyjne
32 MJ/l
Wodór
11 MJ/Nm3

Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (§ 5 pkt 1), Wykonawca podaje wielkość zużywanej energii, zmierzoną według procedury ustalonej dla celów badań homologacyjnych, a w przypadku pojazdów nieobjętych tą procedurą - określoną według innej metody pomiaru zużycia paliwa lub zużycia energii elektrycznej, zapewniającej porównywalność ofert;

Emisja dwutlenku węgla:

Emisja dwutlenku węgla powinna być oceniana metodą punktową wg wzoru:

Najniższa wielkość emisji dwutlenku węgla (g/km) przez pojazd spośród ofert badanych x 
100pkt  x Znaczenie kryterium z%
-------------------------------------------------------------
wielkość emisji dwutlenku węgla (g/km) przez pojazd w ofercie badanej
   
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (§ 5 pkt 2), Wykonawca podaje wielkość emisji dwutlenku węgla, zmierzoną według procedury ustalonej dla celów badań homologacyjnych, a w przypadku pojazdów nieobjętych tą procedurą - określoną według innej metody pomiaru emisji, zapewniającej porównywalność ofert;

Emisja pozostałych zanieczyszczeń:

Emisja pozostałych zanieczyszczeń powinna być oceniana metodą punktową poprzez porównanie najniższej łącznej wielkości emisji tlenków azotu, cząstek  stałych i węglowodorów niemetanowych przez pojazd ze wszystkich ofert  podlegających ocenie do wielkości emisji wymienionych zanieczyszczeń przez
pojazd w ofercie badanej, wg wzoru:

Najniższa łączna wielkość emisji pozostałych zanieczyszczeń (g/km) przez pojazd spośród ofert badanych x 100pkt  x Znaczenie kryterium w%
---------------------------------------------------------------------------------------
łączna wielkość emisji pozostałych zanieczyszczeń (g/km) przez pojazd w ofercie badanej
       
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (§ 5 pkt 3), Wykonawca podaje wyrażone łącznie lub oddzielnie wielkości emisji tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów (niemetanowych albo ich sumy), zmierzone według procedury ustalonej dla celów badań homologacyjnych, zapewniającej porównywalność ofert.

Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów zgodnie z kryteriami oceny ofert.

łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie= liczba punktów w kryterium „cena”  + liczba punktów w kryterium „zużycie energii” + liczba punktów w kryterium „emisja dwutlenku węgla” + liczba punktów w kryterium „emisja pozostałych zanieczyszczeń”


Kryteria oceny ofert można wyrazić również w postaci wartości pieniężnej odzwierciedlającej koszty zużycia energii oraz koszty emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń podczas cyklu użytkowania pojazdu samochodowego.

45 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja praktycznie za każdym razem kupuję auto używane gdyż na takie mnie stać. Oczywiście pomoc w zakupie samochodu https://www.motoprzyjaciel.pl/pomoc-w-zakupie-samochodu/ jest bardzo ważnym aspektem i najlepiej jest skorzystać ze sprawdzonych porad.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nim dokonam zakupu samochodu, konsultuję swój wybór z zaprzyjaźnionym mechanikiem - on, wraz ze mną udaje się na jazdę próbną, dzięki czemu wiem, czy wybrany przeze mnie model jest wart pieniędzy, których żąda ode mnie sprzedający.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również zanim dokonam zakupu auta to muszę je dobrze sprawdzić gdyż nie chcę kupować kota w worku. Tak samo sprawa ma się do ubezpieczenia OC. Lepiej jest skorzystać z kalkulatora OC https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ i wybrać interesującą nas ofertę, aniżeli brać pierwszą lepszą polisę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalkulator oc pozwala nam szybko wyszukać oferty ubezpieczeniowe najbardziej zbliżone do naszych potrzeb. Ja swoją polisę oc znalazłam dzięki kalkulatorowi online https://cuk.pl/samochod/kalkulator_oc_i_ac. Na stronie wystarczy podać kilka informacji o sobie oraz naszym pojeździe by odnaleźć dobre i tanie oferty. Polecam takie rozwiązanie ponieważ jest bardzo wygodne, a także pozwala nam zaoszczędzić pieniądze.

      Usuń
  5. Oj można się nadziać. Też dokładnie wszystko sprawdzam zanim kupię, a najlepiej kupować od kogoś kogo się zna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz trudno kupić porządne auto bez kredytu. A tu jeszcze wychodzi na to, że na milion innych spraw trzeba zwracać uwagę. Nie tylko organizacja kasy najważniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  7. I do wydatków trzeba jeszcze wliczyć OC, czasem warto wybrać w pakiecie OC i AC - https://kalkulator.ubezpieczamy-auto.pl/kalkulator/oc-ac/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli liczymy się z kosztami to musimy pamiętać o wszystkich wydatkach jakie nas czekają. Na przykład wybór ubezpieczenia, może się wydawać ale pomiędzy różnymi firmami jest znaczna różnica w cenach. Ja zawsze porównuję ceny na http://kompleksowaochrona.pl/ i wtedy wiem że nie przepłacam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak poprzednik pisze też zawsze zakup konsultuję z kimś kto się lepiej zna. Zawsze jakiś kumpel maniak motoryzacji się znajdzie. Ostatnio też mi doradził instalację gazową BRC i będę w niedługim czasie montować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli już mowa o samochodach, to jak radzicie sobie w takich sytuacjach, jak strata kluczy? Znalazłem się właśnie w takiej sytuacji i zastanawiam się, czy nie skorzystać z oferty tej firmy: dorabianie kluczy samochodowych warszawa. Czy powinienem?

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uważam, że samo kupno czy sprzedaż auta jest bardzo istotne. Mi udało się to zrobić całkiem sprawnie. Ciekawie o skupie samochodów napisano w https://samnaprawiam.com/skup-samochodow-szybki-sposob-na-sprzedaz-auta.html i moim zdaniem warto to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny wpis i z pewnością chętnie z niego skorzystam, ponieważ planuję kupić samochód i jak się okazuje - niestety nie jest to takie łatwe. Sprawdzam też od razu różne porównywarki ubezpieczeń OC, aby dowiedzieć się, ile będę musiał zapłacić, bo jak wiadomo - ubezpieczenie OC to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety jakoś za specjalnie nigdy się kierowałem żadnymi kryteriami. Jak dla mnie za to bardzo fajnie sprawdza się skupowanie aut przez https://autokupiec.pl/ i jestem zdania, ze jest to świetna sprawa. Tym bardziej, że firma w końcu świetnie jeszcze te pojazdy wycenia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Akurat ja nigdy w taki sposób samochodu nie kupowałam więc ciężko jest mi się do tych obliczeń odnieść. Na tą chwilę również nabyłam niedawno samochód i wiem, ze muszę jeszcze kupić ubezpieczenie. Jak widziałam to fajne ubezpieczenia samochód są w https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod i ja jestem z nich bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  18. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Oczywiście, że sam zakup auta to nie wszystkie koszty jakie nas czekają. Jak wiadomo, każdy samochód musi mieć również wykupione ubezpieczenie OC i trzeba je co roku opłacać. Ale mając lepszy, nieco droższy samochód warto pomyśleć też o dodatkowych ubezpieczeniach, bo nigdy nie wiadomo co się może wydarzyć. W ogóle można skorzystać z takiego oferty https://beesafe.pl/ , gdzie można znaleźć wiele usług dla samochodów - np. przeglądy, wymiany opon i wspomniane ubezpieczenie. Jak ktoś nie ma czasu na załatwianie tych spraw to może skorzystać z pomocy firmy

    OdpowiedzUsuń
  22. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. I jak się tu dziwić... U nas też nie każdego stać na samochód. Można mieć auto warte 2 tysiące, a naprawy wychodzą 5, samo ubezpieczenie 500-600 złotych. Co do tego to warto postawić na takie strony jak https://www.mfind.pl/ubezpieczenie-oc-ac/kalkulator-oc-ac i znaleźć najtańszą opcję.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja bym jeszcze do tego dodał wiedzę z https://kioskpolis.pl/obliczanie-sredniego-spalania-auta/ czyli obliczanie średniego spalania naszego samochodu. Jestem zdania, że tego typu kwestie są bardzo ważne, gdyż każdy z nas pewnie chce mieć ekonomiczny samochód.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Na całe szczęście ja takimi rzeczami nie muszę się zajmować i tym bardziej, że ja jeszcze prawie na samochodach się nie znam. Jeśli zepsuje mi się auto to wtedy wiem, że pomoc drogowa https://pomoc-drogowa-katowice.pl/ na pewno będzie bardzo pomocna.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ogólnie sam zakup auta jest niezwykle ważną sprawa i ja zdecydowałam się na samochód, który mi najbardziej odpowiada. także przy okazji mogę każdemu polecić przeczytanie wpisu https://kasanaobcasach.pl/zaparowane-szyby-zima/3329 gdzie fajnie opisano przyczyny parowania szyb w aucie zimą.

    OdpowiedzUsuń
  28. W sumie ja nigdy tak nie kupowałem auta i raczej ne będę. Mam swój pojazd, który jak dla mnie sprawdza się znakomicie. Muszę przyznać, że jak czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/rozliczenie-szkody-komunikacyjnej/ to także rozliczenie szkody komunikacyjnej jest niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli chodzi o mnie to ja jestem bardzo zadowolona z mojego samochodu, nawet wtedy jak przestanie jechać gdy jestem w trasie. Po prostu wiem, że skontaktowanie się z pomocą drogową https://www.pomocdrogowa.wwarszawie.pl/ jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  31. Akurat jeśli chodzi o mnie to dla mnie najważniejszą kwestią jest posiadanie sprawnego auta. Wiem również, że faktycznie sam kontakt z pomocą drogową http://drogowipomocnicy.pl/ mi już nie raz uratował życie. Właśnie dlatego jestem zdania, że jak najbardziej warto jest go mieć.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja na całe szczęście nie muszę się tymi kwestiami martwić i jestem zdania, że bardzo fajną sprawą jest po prostu posiadanie własnego auta. Kiedy zepsuje się na drodze to w takich sytuacjach dzwonię po pomoc drogową https://pomocdrogowagdansk.pl/ i po prostu jadę na warsztat.

    OdpowiedzUsuń
  33. Oczywiście, że fajnie jest posiadać własne auto, ale ja nie wyobrażam sobie wcześniej nie sprawdzić jego historii. Nie kupuje się samochodu w worku, bo później mogą wyjść różne kwiatki. Na https://mobilekspert.pl/onas.php możliwe jest sprawdzenie pojazdu, polecam zapoznać się z tematem

    OdpowiedzUsuń
  34. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  35. Akurat ja raczej nie zamierzam w taki sposób kupować auta i jestem zdania, że dla mnie najważniejsze jest to samochód był po prostu sprawny. W takich sytuacjach najczęściej dzwonię po pomoc drogową https://wawa-hol.pl/ która zjawia się błyskawicznie na miejscu zdarzenia.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wiecie co, ja też chcę teraz kupić nowe auto, tylko nie wiem jak szukać dla niego dobrego ubezpieczenia, gdzie najlepiej? Znajomy mówił mi że on tutaj https://beesafe.pl/kalkulator-oc-ac/ znalazł swoje i widzę, że mają tam wygodny kalkulator ubezpieczeń, chyba skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ważne informacje i jestem przekonana, że coraz więcej osób może pozwolić sobie właśnie na takie propozycje, jak zakup nowego samochodu. Czy zawsze korzystacie ze swoich samochodów, czy wybieracie również różnego rodzaju wypożyczalnie? Myślicie, że warto z nich korzystać?

    OdpowiedzUsuń
  38. Także jakoś się tymi kwestiami nie interesowałem i jestem wręcz przekonany, że wielu osobom zależy na tym aby zawsze wiedzieć po którą pomoc drogową najlepiej jak coś dzwonić. Ja najczęściej korzystam z usług http://pomocdrogowa.lowicz.pl/ i jest to bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  39. W sumie to ja nie wiem czy wy kiedykolwiek się również zastanawialiście nad tym w jaki sposób możemy szybko sprzedać samochód. Dziś już dokładnie wiem, że jak coś to skup aut kompletnych https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut-kompletnych/ jest na pewno bardzo dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  40. To zdecydowanie bardzo ważne informacje i myślę, że w wolnej chwili warto sobie wszystko sprawdzać, jeśli interesujecie się taką transakcją. Ja szukam właśnie informacji o wypożyczeniu samochodów. Myślę, że np. taka oferta, jak https://elitrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-dostawczych-trojmiasto/ może być właściwa. Czy korzystacie z jakiś wypożyczalni?

    OdpowiedzUsuń
  41. Wszystkie zamówienia publiczne wyglądają w bardzo podobny sposób. Przetargi na koncepcje projektowe również mają jakieś kryteria, które określone są udziałem procentowym w całym procesie decyzyjnym. Jednak to bardzo dobrze. Również w życiu prywatnym też kierujemy się pewnymi kryteriami przy zakupie lub sprzedaży samochodów. Mamy pewne wymagania oraz oczekiwania, które chcemy żeby nasz rozmówca spełnił.

    OdpowiedzUsuń
  42. A co powiecie na takie rozwiązanie jak KIA Lublin: https://technotop.pl/kia/samochody-nowe/ ? Co sądzicie o marce KIA? Jestem bardzo ciekawa samochód właśnie tej marki.

    OdpowiedzUsuń
  43. A co powiecie na Wypożyczalnia samochodów Portugalia - korzystaliście z kiedyś z takiej oferty?

    OdpowiedzUsuń
  44. Mając do czynienia z koniecznością zezłomowania mojego pojazdu, byłem zaniepokojony całą procedurą. Na szczęście, https://zlomujemy24h.pl/ zaoferował mi pełne wsparcie. Przejrzysta komunikacja, profesjonalna obsługa i szybka realizacja usługi przekonały mnie, że dokonałem właściwego wyboru. Jestem wdzięczny za ich pomoc i gorąco polecam tę firmę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Zamówienia publiczne , Blogger